• Lista galerii

      brak danych
  • Jubileusz 75-lecia istnienia szkoły w Myśliszewicach

    • Aktualności

        • Czytanie wierszy Czesława Miłosza.

        • 30.10.2024
        •  

          Czesław Miłosz to patron roku 2024. My również postanowiliśmy oddać hołd jednemu z najwybitniejszych twórców naszych czasów, jakim niewątpliwie był poeta. W bibliotece szkolnej uczniowie czytali wiersze wybitnego pisarza. Zapoznali się również z życiorysem i twórczością polskiego noblisty. Akcja zakończyła się wspólnym pozowaniem do zdjęć.

        • Spotkanie z ratownikiem medycznym

        • 30.10.2024
        • 29 października 2024 roku dzieci z oddziałów przedszkolnych wzięły udział w spotkaniu z ratownikiem medycznym. Przedszkolaki miały możliwość dowiedzieć się, jak wygląda praca ratownika, jakie umiejętności są niezbędne do ratowania życia i jak używa się sprzętu medycznego. Praktyczne pokazy i opowieści ratownika były fascynującą lekcją, uczącą podstawowych zasad udzielania pierwszej pomocy.

          To spotkanie było bardzo edukacyjne, dzieci zdobyły wiele nowych umiejętności.

        • Dzień Papieski

        • 29.10.2024
        • Dnia 25 października 2024 roku w Publicznej Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza odbył się Dzień Papieski. Ucziowie biorąc liczny udział w różnych konkursach : plastycznym, wiedzy, na wystrój gazetki klasowe ji na prezentacje multimedialną uczcili postać Św. Jana Pawła II wybitnego Polaka i Papieża.

        • CodeWeek 2024

        • 27.10.2024
        • W dniach 21-25 października nasza szkoła przyłączyła się do akcji CodeWeek 2024.
          CodeWeek, czyli Europejski Tydzień Kodowania to społeczna inicjatywa, w ramach, której państwa konkurują w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z programowaniem.

          To największe programistyczne wydarzenie w Europie, którego głównym założeniem jest poszerzenie kompetencji uczniów z obszaru kodowania i programowania. Akcja odbywa się na terenie całej Europy i skierowana jest do  wszystkich tych, którzy są zainteresowani programowaniem lub dopiero chcą z nim rozpocząć swoją przygodę. Polscy uczniowie i nauczyciele rokrocznie wykazują duże zainteresowanie tą inicjatywą.
          Programowanie to nie tylko siedzenie przed komputerem, ale przede wszystkim ćwiczenie logicznego myślenia, spostrzegawczości, koncentracji uwagi czy umiejętności matematycznych. Praca w zespołach, szukanie wspólnych rozwiązań, pomagają doskonalić kompetencje społeczne. 

          Na zajęciach w naszej szkole uczniowie szyfrowali i odkodowywali zapisane informacje, odkodowywali zaszyfrowaną grafikę oraz uczestniczyli w zajęciach nauki kodowania gier komputerowych. Celem zorganizowanych zajęć było pokazanie, że kodowanie nie jest takie trudne i może być wspaniałą zabawą.

          Nauczyciele informatyki kodowali od poniedziałku do piątku /i nie tylko/ na wybranych stronach internetowych wskazując uczniom dogodne narzędzia do programowania i kodowania https://code.org/ , http://www.kodable.com/, https://lightbot.com/flash.html, https://blockly.games/, https://scratch.mit.edu/, https://www.python.org/, https://pkc.ose.gov.pl/courses/spacjusz/index.html

          Kodowanie odbywało się według następującego harmonogramu:

          1. Poniedziałek- kodowanie na lekcjach przedmiotów przyrodniczych (chemia, fizyka, geografia, biologia, przyroda).

          2. Wtorek - kodowanie na lekcjach przedmiotów humanistycznych (historia, j. polski, wos).

          3. Środa – kodowanie na lekcjach matematyki, nauczanie wczesnoszkolne i przedszkolne.

          4. Czwartek – aktywne kodowanie na lekcjach wf.

          · Gry terenowe

          · Podchody na placu szkolnym

          5. Piątek – kodowanie na lekcjach- Religii, Muzyki -np. znajdź nutki i zagraj na cymbałkach oraz świetlica.

          6. Lekcje wychowawcze- zgodnie z planem.
          W tym czasie również przedszkolaki, Publicznej Szkoły Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Myśliszewicach podejmowały wiele ciekawych aktywności, rozbudzały swoją wyobraźnię, szukały rozwiązań oraz wyciągały wnioski podczas wspólnej zabawy. Dzieci zaznajomiły się z różnymi narzędziami do kodowania i chętnie uczestniczyły w zabawach.

          #CodeWeek2024  #Programowanie, #Zabawa

        • Warsztaty PODWÓRKO WYNALAZCÓW - Laboratorium Twórczego Myślenia MuBaBaO

        • 26.10.2024
        • 25.10.24r. naszą szkołę odwiedził pan Michał Malinowski - założyciel i dyrektor Muzeum Bajek, Baśni i Opowieści, który swoje inspiracje czerpie z podróży po całym  świecie. Dzięki niemu uczniowie mieli okazję zanurzyć się w magicznym świecie MuBaBaO. Tego dnia nasza salka korekcyjna zamieniła się w przestrzeń animacyjną zapełnioną miękkimi „wypychankami” w kształcie różnych stworów.
          Zabawa nimi stała się dla dzieci okazją do uwolnienia swoich emocji.

          Następnie uczniowie z wielkim zainteresowaniem wysłuchali kreatywnej opowieści w wykonaniu mistrza opowiadania - pana Michała Malinowskiego, które przeniosło ich w magiczny świat bajek i baśni. Bohaterem tej opowieści był niewidomy człowiek, który posiadał wyjątkową umiejętność - widział uszami. Jak każda bajka, ta również zawierała morał, pouczenie, a słuchający jej uczniowie sami uczestniczyli w opowiadaniu tej niezwykłej historii.

          Na koniec dzieci miały możliwość uczestniczenia w warsztatach,  których celem było zbudowanie wymyślonych, złożonych konstrukcji z klocków MuBaBaO. Ich niekonwencjonalne kształty i różnorodne możliwości łączenia zmuszały uczestników spotkania do myślenia, jak je ułożyć, aby osiągnąć wymarzony efekt. Klocki MuBaBaO wzbudziły entuzjazm i radość uczniów. Rozwijały wyobraźnię, komunikację, jasność myślenia, koncentrację i współpracę. Każda stworzona budowla miała swoją opowieść, którą dzieci mogły podzielić się z rówieśnikami.

          To był bardzo udany dzień, a na twarzach dzieci gościły szerokie uśmiechy i duma z wytworzonych własnoręcznie i na podstawie własnego projektu budowli.

        • Mobilne planetarium

        • 23.10.2024
        • Naszą szkołę odwiedziło mobilne planetarium. Dzieci miały okazję zanurzyć się w fascynujący świat kosmosu, siedząc pod kopułą imitującą nocne niebo. Pokazy w planetarium wprowadziły uczniów w tajemnice gwiazd, planet i galaktyk, a także wyjaśniły zjawiska takie jak zaćmienia, meteoryty czy fazy Księżyca. To była niezwykła lekcja astronomii, która pobudziła wyobraźnię i zachęciła do dalszego odkrywania Wszechświata.

    • Librus Synergia
    • Biuletyn informacji publicznej
    • Godziny dzwonków

      Czwartek 21.11.2024
    • Nasze media społecznościowe

  • Galeria zdjęć

      brak danych