Strona główna
Lista galerii
- brak danych
Jubileusz 75-lecia istnienia szkoły w Myśliszewicach
Aktualności
Dzień Chłopaka w klasach trzecich!
- 10.10.2025
Z okazji Dnia Chłopaka nasi uczniowie z klas trzecich spędzili ten wyjątkowy dzień w aktywny i radosny sposób!
Klasa 3a wybrała się na kręgle do kręgielni Split, gdzie nie zabrakło sportowych emocji, zdrowej rywalizacji i mnóstwa śmiechu!
Klasa 3b bawiła się w Hula Parku, pokonując tory przeszkód, zjeżdżalnie i trampoliny – energia dopisywała wszystkim!
To był wspaniały dzień pełen zabawy, uśmiechu i integracji
Wszystkim chłopakom życzymy jeszcze raz wszystkiego najlepszego!
W naszej szkole odbyła się żywa lekcja historii.
- 10.10.2025
W naszej szkole odbyła się żywa lekcja historii . Z Rzymu przybyli do nas legioniści Juliusza Cezara i przedstawili nam romańskie imperium i tradycje antyku . Podczas wydarzenia uczniowie poznali obyczaje, kulturę i życie starożytnych Rzymian, oglądając prezentacje uzbrojenia, ekwipunku legionistów, a także uczestnicząc w mini-lekcjach szermierki i pojedynków z rekonstruktorami. Dzieci mieli okazję przymierzyć elementy zbroi i poczuć się jak w starożytności, co sprawiło, że nauka staje się bardziej angażująca i pozostaje w pamięci.
Ostatni dzień nauki w Grecji - Finał w Szkole Platon!
- 10.10.2025
Ostatni dzień naszego pobytu w szkole Platon był pełen radości, muzyki i porywających rytmów!
Dzień rozpoczęliśmy od lekcji muzyki, poznając tradycyjne instrumenty i rytmy, które natychmiast przeniosły wszystkich w sam środek greckiej kultury.
Następnie wspólnie z greckimi rówieśnikami, nasi uczestnicy nauczyli się pełnego energii tańca Zorba! Była to fantastyczna lekcja, wypełniona muzyką i wspólnym śmiechem.
Po kulturowych zajęciach, w podniosłej atmosferze odbyła się uroczystość wręczenia certyfikatów potwierdzających udział w programie. To był moment dumy, wzruszeń i zasłużonej radości z osiągnięć naszych uczniów. Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom zakończenia programu!
Zwieńczeniem całego dnia była wycieczka do Salonik (Thessaloniki)– tętniącego historią i życiem drugiego co do wielkości miasta Grecji. Uczniowie zobaczyli najważniejsze atrakcje tego historycznego centrum:
Białą Wieżę (Lefkós Pýrgos): ikonę miasta i symbol jego bogatej, wielowiekowej historii.
Kościół św. Demetriusza (Agios Dimitrios): monumentalną bazylikę poświęconą patronowi Salonik oraz Starożytne Forum Rzymskie (Agora): pozostałości centrum życia publicznego i handlowego antycznego miasta.
Spacer po nadmorskiej promenadzie, z widokiem na morze, był pięknym zakończeniem całego pobytu – pełnego nauki, odkryć i niezapomnianych wspomnień.
Dziękujemy naszym greckim przyjaciołom za gościnność, serdeczność i wspólnie spędzony czas. Efcharistó!
Z tego miejsca chcielibyśmy podziękować wszystkim, którzy sprawili, że ten projekt był tak udany:
Naszym wspaniałym opiekunom i nauczycielom za ich zaangażowanie, troskę i nieocenione wsparcie.
Naszym greckim partnerom za niezwykłą gościnność i otwartość.
Wszystkim, których spotkaliśmy – za ich uśmiech i życzliwość.
Zrealizowane cele projektu "Krok w kierunku różnorodności i innowacyjności"
Rozwój kompetencji językowych i międzykulturowych
Poznanie greckiego systemu edukacji i metod nauczania
Współpraca z rówieśnikami z innego kraju
Odkrywanie greckiej kultury, sztuki i zabytków
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego+ (EFS+) w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS) 2021-2027, realizowanego na zasadach programu Erasmus+.
#Mobilność #FERS #ErasmusPlus #Grecja #NoweDoświadczenia #EdukacjaBezGranic
Poniedziałek pełen greckich odkryć!
- 09.10.2025
- 22
Poniedziałkowe przedpołudnie przyniosło naszym uczniom wiele nowych wrażeń.
W szkole Platon mieli okazję odkrywać tajniki greckiego alfabetu, słuchać opowieści o greckich bogach i poczuć atmosferę greckiej szkoły.
Po południu wyruszyli w niezwykłą podróż – na górę Olimp, miejsce, które według mitologii było siedzibą bogów z Zeusem na czele.
To właśnie stąd, jak głosi legenda, władcy nieba i ziemi obserwowali losy ludzi. Dziś Olimp to najwyższy szczyt Grecji (2917 m n.p.m.) oraz park narodowy wpisany na listę rezerwatów biosfery UNESCO, zachwycający historią i zapierającymi dech w piersiach widokami.
Na zakończenie dnia uczniowie odwiedzili klasztor St. Efraim Monastery, położony u stóp Olimpu – miejsce pełne ciszy, spokoju i refleksji.
Wieczorem odbył się grecki wieczór integracyjny, podczas którego uczniowie wspólnie bawili się i tańczyli z rówieśnikami z Włoch, Litwy i Rumunii .
To był piękny finał dnia – pełen radości, międzynarodowej atmosfery i nowych przyjaźni.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejskąze środków Europejskiego Funduszu Społecznego+ (EFS+) w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS) 2021-2027, realizowanego na zasadach programu Erasmus+.
#Mobilność #FERS #Grecja #NoweDoświadczenia #EdukacjaBezGranic
Ankieta na potrzeby Strategii Rozwoju Miasta i Gminy Jedlnia-Letnisko na lata 2026-2035.
- 06.10.2025
Dzieciństwo bez przemocy
- 06.10.2025
Nasza szkoła dołączyła do ogólnopolskiej kampanii „Dzieciństwo bez przemocy”. Celem akcji jest budowanie świadomości na temat przeciwdziałania przemocy wobec dzieci oraz promowanie postaw opartych na szacunku, empatii i bezpieczeństwie. W ramach kampanii w naszej szkole odbędą się różne działania edukacyjne, warsztaty i inicjatywy, które mają pomóc uczniom, nauczycielom i rodzicom lepiej rozumieć, jak reagować na przemoc i jak jej zapobiegać. Razem możemy stworzyć środowisko, w którym każde dziecko czuje się bezpieczne, ważne i szanowane. Dodatkowo zachęcamy całą społeczność do podpisania petycji, która wzywa do realnych działań na rzecz ograniczenia przemocy wobec dzieci. Każdy głos ma znaczenie - to głos za bezpiecznym szczęśliwym dzieciństwem. Link do petycji: https://fdds.pl/manifest.html Więcej informacji na temat kampanii znajdziecie pod adresem:https://dziecinstwobezprzemocy.pl/ Razem możemy więcej, pokażmy, że nasza szkoła mówi NIE przemocy.
Wspieram dzieciństwo mocy bez przemocy!
Ten manifest to apel o realną zmianę w sposobie traktowania dzieci.